reklama

Dá sa žiť aj inak

Nebojte sa, nejdem moralizovať, ani nikoho namotávať, aby žil lepšie. Len sa mi páči, ako dokážu žiť niektorí ľudia, a práve preto ich obdivujem a aj by som sa od nich možno chcela inšpirovať a aspoň trošku žiť inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Jedným z nich je, vlastne už bol, Jozef Bednárik. Nestretla som sa s ním osobne, len som o ňom počula tak, že občas sa jednoducho o takých ľuďoch niečo dozviete. Je zaujímavé, ako dokážu ľudia zasiahnuť do nášho života aj po smrti. On totiž trošku zasiahol. Trošku zahral na struny toho môjho srdca a prinútil ma zamyslieť sa. Prečítala som si totiž na Sme-čku posledný rozhovor s ním. Bolo to úplne krásne zariadené, že na konci rozhovoru sa vyskytla otázka, či mu nechýba mobil, počítač, auto. Aj to, či sa nechce sťahovať z podnájmu. A jeho odpoveď?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Keď tak pozerám na ľudí prilepených k mobilom, som rád, že ten môj si žije pokojným životom na písacom stole a neruší ma. Keď vidím kolegov pachtiacich sa po novom luxusnejšom aute, začínam si viac vážiť pozvoľné tempo. Keď vidím tie vily a bazény, vždy mi napadne - kto to všetko upratuje? Keď letia na Seychely, nezávidím. Veď tam nemajú ani operu a Čechov tam nie je v móde. Keď všetci okolo facebookujú, googlujú, wikipedujú, radšej listujem v papierovej knihe a počúvam nestereofónnu nahrávku Mahlera. Dá sa žiť i takto. Ja som spokojný.“

Jednoduchý človek s jednoduchým životom. Nepotreboval mobil, luxusnú dovolenku ani google, aby pritiahol k sebe ľudí a aby ho mali radi. Viem, že asi každý dospelý človek má mobil, ale nie všetci si možno môžu dovoliť luxusnú vilu alebo dovolenku. Na jeho odkaze sa mi páči, že môže zasiahnuť kohokoľvek. Boháča, ale aj obyčajného človeka s priemerným platom. Aby sa možno neponáhľal, uvoľnil tempo, kúpil si knihu alebo si vypočul, čo má rád. A vtedy človek zistí, že mu ku šťastiu netreba veľa. Je spokojný aj so šálkou čaju a dobrou knihou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Zdroj: http://kultura.sme.sk/c/6911231/jozef-bednarik-v-poslednom-rozhovore-da-sa-zit-i-takto-ja-som-spokojny.html#ixzz2eCkS2PE5

Stanislava Andraščíková

Stanislava Andraščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj keby som mala žiť sto rokov, a nevidela by som 7 divov sveta, a nezískala by som žiadne ocenenie, ale znamenala by som niečo pre svet jedného človeka, budem šťastná:) inak som len nádobou v rukách Boha, ktorému sa túžim podobať... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu