reklama

Aj zvieratká idú do neba?

Keď som včera, extrémne unavená kráčala domov, videla som jednu z našich susediek, malé divečatko. Hneď som jej pozdravila. Všimla som si, že nebeží za mnou tak, ako inokedy, aby mi porozprávala, či sa bicykluje alebo ju zase naštval jeden z jej bračekov. Plakala. Zastavila som sa pri nej a opýtala sa, čo sa jej stalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V náručí držala malé mačiatko, ktoré mi asi pred mesiacom hrdo ukazovala. Vtedy mojej mame spomínala, že musí skoro vstávať, aby sa o ne postarala. Boli to totiž dve malé mačiatka. Po lícach sa jej kotúľali obrovské slzy a ledva lapala po dychu. Keď som pristúpila bližšie, pri nohách jej ležalo druhé nevládne mačiatko. Na moju otázku čo sa stalo, odpovedala, že mačiatko už nežije. Že jej brat kocúr Muro ostal na svete sám. Pomaly jej vysvetľujem, že Muro má predsa ju, a že mačiatok bude mať počas života koľko len bude chcieť. Vzadu na dvore sa hrali jej malí bratia. Jeden z nich pristúpil k nám. ,,Neplač, veď ona je v nebi! Však aj zvieratká idú do neba?" Pozrel sa na mňa a veril v moju kladnú odpoveď. ,,Jasné, pobehujú okolo anjelikov." Usmiala som sa. ,,Veď aj my pôjdeme do neba!", pokračoval jej brat. Upokojujeme ju pomaly a opäť jej hovorím, že bude mať ešte veľa mačiatok. Ona mi na to odpovie: ,,Ale táto bude vždy jedinečná, už nikdy nebudem mať takú mačičku, lebo je len jedna. Žiadna už nebude mať takú jemnú srsť!" Deti všetko tak intenzívne prežívajú a my ich niekedy tak podceňujeme. Pritom rozumejú všetkému. Aj ťažkým životným situáciám, v ktorých sa nachádzajú. Povedala som jej: ,,Musíš tu byť ešte pre tohto kocúrika, bude ťa potrebovať!" Potom prišiel jej ocko a ja som vo vrecku objavila cukrík, tak som jej ho hneď dala ako liek na boľačku. Deti sa pri týchto chvíľach učia. Ako raz prijať zármutok, ako sa vyrovnať s ťažkými situáciami, a v podstate o tom ani nevedia. Z tejto udalosti som si uvedomila, že malo zmysel ísť domov po druhej strane, pretože by som prišla o krásnu ukážku detskej viery a čistoty. V jednej knihe- Nebo nie je výmysel, som sa dočítala, že zvieratá v nebi sú. Myslím si však, že to nie je podstatné. V tej chvíli som bola rada, že som mohla žialiť s mojou malou päťročnou priateľkou.

Stanislava Andraščíková

Stanislava Andraščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Aj keby som mala žiť sto rokov, a nevidela by som 7 divov sveta, a nezískala by som žiadne ocenenie, ale znamenala by som niečo pre svet jedného človeka, budem šťastná:) inak som len nádobou v rukách Boha, ktorému sa túžim podobať... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu